SONY NETWORK COMMINICATIONS コーポレートリブランディング
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SONY NETWORK COMMUNICATIONS Corporate Re-Branding.
SONY NETWORK COMMUNICATIONS Corporate Re-Branding.
SONY NETWORK COMMUNICATIONS Corporate Re-Branding.

高速インターネット回線「NURO 光」をはじめ、モバイル通信サービス、IoT、AIソリューションなど様々な事業を展開するソニーネットワークコミュニケーションズ。2021年に代表取締役 執行役員社長に渡辺潤さんが新たに就任された事を機に、新たなビジョンや行動指針の策定、そしてそれらを社内外にどう浸透させていくべきか?という課題のコーポレートリブランディング&ブランドコミュニケーションのグラフィックを製作しました。
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Sony Network Communications, which offers a wide range of services including high-speed internet “NURO Hikari,” mobile communication, IoT, and AI solutions, embarked on a corporate rebranding and brand communication project following the appointment of Jun Watanabe as CEO and President in 2021. This shift prompted the need to establish a new vision and set of guiding principles, as well as strategize how to effectively communicate these changes both internally and externally. I was tasked with creating the graphics for this rebranding initiative.

コーポレートブランディングの核となる新ビジョンは、『INFRASTRUCTURE of CHANGE 人類の変化を支える、インフラへ。』。通信インフラの進化によりもたらされる、私たちの生活のあらゆる変化を「CHANGE」のタイポグラフィー 自体で表現。力強くも、クリエイティブなCHANGEをストレートにデザインした。
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The core of the corporate branding’s new vision is “INFRASTRUCTURE of CHANGE: Infrastructure that supports humanity’s evolution.” The transformation brought about by the evolution of communication infrastructure is expressed through the typography of the word "CHANGE" itself. The design captures a powerful yet creative representation of change in a straightforward, impactful way.



















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ClientSONY NETWORK COMMUNICATIONS
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Executive Creative DirectorTAKAHIRO MIURA
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Creative DirectorITARU TSURUMI
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Art DirectorNORI YOKOYAMA
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PlannerYUKI MATSUMOTO
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Business ProducerSHUJI IWAMOTO
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Associate ProducerTAISUKE KONAKA
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ProducerSATOSHI YO (AOI Pro.)
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ProducerSHINGO TONAKA (AOI Pro.)
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DirectorKEI OHTA(CluB_A)